Frivillig arbeid i Sri Lanka

Jeg er 17 år og reiser for første gang alene, og for første gang til Sri Lanka. Jeg skal jobbe i 3 uker på et barnehjem (forhåpentligvis) for foreldreløse unger mellom 1 uke – 9 år. Det var veldig mange muligheter å gjøre når man reiser som frivillig til Sri Lanka, som bla å jobbe med havskilpadder, ville elefanter, undervisning, renovasjon, eventyrreise, stranduke og å lære seg yoga og meditasjon! (les mer på http://indigotravel.se/no/frivillig-arbeid-pa-sri-lanka/) Jeg valgte å jobbe med barn fordi jeg vil jobbe med mennesker, jeg elsker å jobbe med mennesker! Tenker også selvfølgelig på utdanningen min når jeg tok dette valget.

Jeg har veldig lenge tenkt på det å dra til et fattig utviklingsland. Jeg tok først grepet i det da jeg og en venn dro på et informasjonsmøte om frivillig arbeid via en annen orginasjon (Project Abroad) og fikk reisefeber allerede. Dette var noe JEG ville bruke sommeren min på! Etter masse om og men med familien min fant vi Indigo Travel (noe som var dobbelt så billig som de andre orginasjonene), noe som virket veldig perfekt for min del. Her fikk jeg ikke bare jobbe med barn i nød, men også nyfødte, foreldreløse babyer. Var veldig frem og tilbake til hvilket land jeg skulle reise til. For min og familien sin del var det veldig viktig at landet var trygt å reise til! Tror vi kom frem til at ingen land er helt trygge å reise til, men at Sri Lanka hørtes veldig bra ut etter å ha lest så mye positivt med det.

Jeg skal bo på lokale partners sentrum i Kandy, sammen med de andre frivillige. Jeg regner med å være den minste og den eneste som snakker Norsk. Så det må jeg bare hoppe i, selvom engelsken min ikke er helt på topp enda, men den kommer seg vell iløpet av de 3 ukene. Jeg skal jobbe mandag-fredag, også har jeg fri i helgene til å gjøre hva jeg vil. Regner med jeg kommer til å bruke helgene på å utforske Sri Lanka med de andre frivillige. Selvom den første uken går til å utforske Sri Lanka, ikke å jobbe.

Jeg ser så utrolig mye frem til denne reisen, heldigvis ikke såå lenge til!

2 thoughts on “Frivillig arbeid i Sri Lanka

  1. Gleder meg masse til å lese bloggen din, snuppa!💕 Håper du koser deg masse på turen, og at du lærer mye nytt!💞 Så gleder meg allerede til du kommer hjem igjen!💓

    Lik

  2. God tur, jenta mi 💕 Ta godt vare på deg selv ❤️ Jeg er utrolig glad i deg og stolt av deg! Men holder pusten til du kommer hjem igjen 😩 Love, mami ❤️❤️❤️

    Lik

Legg igjen en kommentar

