Første dag

Akuratt nå sitter jeg i en buss på vei tilbake til Green Lion huset etter å ha vært litt i sentrum og på et danseshow! Flyturen gikk veldig bra, selv mye kaos da jeg måtte bytte fly i Paris på 15 min som endte med løping (greit nokk før en 10 timers flytur tenker jeg). Når jeg kom frem til Colombo (hovedstaden i Sri Lanka) ventet jeg 2 timer på bagasjen min, før det visste seg at bagasjen min lå igjen i Paris… Sykt nedtur! Får den heldigvis i morgen ettermiddag/kveld, håper jeg.

Jeg kom frem til der jeg skal bo – altså Green Lion, klokken 10:30 (norsk tid 06:30). Da ble jeg kastet rett inn i «store stua» der det foregikk et informasjonsmøte ang de forskjellige jobbene men kan jobbe frivillig på. Overrasket meg mest hvor mange- og unge folk det var! Både gutter og jenter fra 17-40 ish. Har funnet ut at jeg er yngst, enn så lenge. Det kommer nye folk hver uke. Det er helt FANTASTISK fint her i Sri Lanka! Det er utrolig grønt, men veldig slum. Nesten alle husene folk bor i ser halvferdige ut i byggingen. Traffiken er kaos men de søte små tuk tuk bilene og de gamle skolebussene gjør sjarmen. Også veldig weird at man kjører på venstre side av veien og at rattet er på høyresiden. 

Jeg bor på et rom med 2 køyesenger, delt med 3 andre jenter fra kina og australia på 19 og 25 år. Kjempesnille jenter! Gruer meg litt til å tilbringe natten uten myggnetting og myggspray, men får håpe det går bra.

Fikk vite at internettet er på bare 2 timer på kvelden, noe som er sykt kjipt. Derfor jeg skriver dette innlegget nå, så jeg slipper å bruke den tiden. 

One thought on “Første dag

  1. Dette blir spennende Edle. Det ser ut som frodig og flott oase du er kommet til. Nytt tiden og ta vare på øyeblikkene.
    Gla i dæ.
    Klem fra pappa

    Lik

Legg igjen en kommentar

