helg = vacay

Grunnen til at jeg ikke har blogget siden mandag er fordi i ukedagene jobber vi, og det er ikke så mye annet å blogge om enn at «i dag skiftet jeg bleier, tørket snørr og tårer, lekte med barn og matet barn». Jeg tenkte heller å skrive et innlegg i slutten av neste uka om min opplevelse til det å jobbe på et barnehjem i 2 uker.

Anyways! Helgen er allerede omme dessverre, men jeg har hatt en superbra helg. Og som dere sikkert vet så har vi fri i helgene til å gjøre hva vi vil, noe jeg syntes vi fortjener og som er veldig digg i og med at vi ikke har tid til å gjøre så mye etter jobb.

Vi var en gruppe på 15 personer som tok bussen (5 timer) til Trincomalee denne fredagen. Vi hadde booket oss inn på et hotell nær stranden for 3600 rupies (ca 210kr) for 2 netter inkludert frokost. Kjempe fint hotell med stor dusj (med varm vann!!!!!), aircondition og wifi. Selvom vi ikke tilbringte så mye tid på hotellet, så var det ganske digg å få en god dusj og søvn.

På lørdagen hadde vi frokost kl 09:30 før vi dro til stranden nær bassenget til hotellet var. Vi badet bare i bassenget fordi bølgene var store i havet. Så jeg og Elin gikk oss en tur rundt stranda istede for å bare ligge å sole oss (det var ikke sol engang). Senere på kvelden satt vi oss på en beach pub og spiste mat til solnedgangen.

Søndagen hadde vi frokost 08:00 før vi tok bussen til Sigiriya 09:00 (2 og en halv time fra Trincomalee). Der var planen å gå opp på et fjell vedsidenav Sigiriya Rock som het Pidurangala Vihara. Grunnen til at vi ikke gikk opp på selve Sigiriya Rock var fordi vi fikk anbefalt og ikke gjøre det denne helgen pga et vepsevirus der. Det kostet 6000 rupies (300kr) å gå opp Sigiriya Rock, men bare 500 rupies (30kr) å gå opp Pidurangala Vihara hvor vi da fikk utsikten over Sigiriya og mye mer i og med at dette fjellet var høyere! Noe som også vil si at det gikk lengere tid å gå opp Pidurangala (1 time). Det var 35 grader og bare trappetrinn som var veldig bratte, så jeg kan fint si at vi var veldig slitne når vi kom på toppen. MEN det var verdt det! Fordi se på den utsikten.

Etter Sigiriya besøkte vi et Tempel i Dambulla som het Dambulla Rajamaha Viharaya før vi satt 2 timer i en Jeep til hotellet i Kandy!