📍Spain – Jerez de la frontera

Hola! Som sagt tidligere er jeg lærling som helsefagarbeider, og har alltid drømt om og ta tider av lærlingtiden min i utlandet. Når jeg fant ut av erasmus+ (https://www.stfk.no/PracticeEurope) så prøvde jeg alt for å få plass en eller annen plass i utlandet som lærling. Det var da jeg var så heldig som fikk velge mellom Italia, Island og Spania på et sykehjem! Jeg valgte derfor Spania fordi jeg hadde vært mye i Spania fra før av og kjente til litt av kulturen og miljøet. 

En mnd senere reiste jeg og to andre jenter (på 18år og 19år) som jeg skulle bo å være med i Jerez de la frontera. De to lærlingene er aktivitør og konditor. Aktivitøren skal jobbe på samme sykehjem som meg! 

Her skal vi være i 3 mnd (19januar-28april), hvor vi skal gå 1 mnd på språkskole å lære oss spansk før vi begynner på jobb. Her i Jerez de la frontera kan så og si ingen engelsk. Vi har allerede funnet ut at her må vi bare utfordre oss selv å prøve og kommunisere på spansk, selvom ingen av oss kan spansk – noe som er en utfordring i seg selv. Vi er glade vi har google oversetter! 

Nå har vi slått oss til ro i en utrolig fin (og kaldt) leilighet hvor vi har hvert vårt rom og deler kjøkken, bad og stue. Noe som vi syntes er veldig fint! (legger til noen bilder lengere ned) 

I går møtte vi spansklæreren vår (Maria) og de andre studentene som er her som lærlinger. Også var vi på shopping, noe som også var helt amazing her! Ifølge de andre studentene (som har vært her i 2 uker allerede) så er halve byen et kjøpesenter. Noe som passer oss veldig fint:)

Ikveld skal vi ut å spise med de andre studentene, det blir koselig! 

One thought on “📍Spain – Jerez de la frontera

Legg igjen en kommentar

