Spansk sprÄkskole

NĂ„ har det gĂ„tt 1 mnd siden vi kom til Spania. OgsĂ„ 1 mnd siden vi startet pĂ„ den spansk sprĂ„kskolen «Caramba». Den fĂžrste mĂ„neden gikk utrolig fort, men samtidlig fĂžler vi at vi har fĂ„tt gjort sĂ„ utrolig mye pĂ„ den lille mĂ„neden. Vi ser frem til 2 nye mnd!


SprĂ„kskolen varte fra 09:30-14:00 hver dag, med en halvtime pause. Intensive skoledager hvor vi lĂŠrte mye. Vi er alle enige om at spansk er et utrolig vanskelig sprĂ„k Ă„ lĂŠre, men vi er veldig motiverte til Ă„ lĂŠre det! 

PĂ„ den lille halvtimen vi hadde lunsj, gikk vi alltid bort til den nĂŠrmeste cafĂ©n Ă„ bestilte kakao og «tostada con marmelada» som er det du ser pĂ„ bildet ovenfor. 

Vi har meldt oss inn pĂ„ et treningssenter som en rett vedsidenav skolen, som vi pleier Ă„ bruke tiden vĂ„r etter skolen pĂ„. Vi har ganske korte skoledager og mye fritid, sĂ„ my prĂžvde vĂ„rt beste Ă„ utnytte den tiden. Utenom det har vi ogsĂ„ leid oss sykler, som er ganske greit Ă„ ha nĂ„r vi skal rundt omkring i Jerez som feks til og fra skolen. Veldig greie sykelforhold her! 

Sist helg tok vi en dagstur til Sevilla, tross regnvĂŠret sĂ„ var det en veldig fin opplevelse. Det er sĂ„ fantastisk at vi bor sĂ„ greit til sĂ„ mange spennende plasser Ă„ besĂžke! 3 timer til Afrika, 1 time til Sevilla, 20 min til Cadiz, 5 timer til Portugal, 2 timer til Gibraltar, 4 timer til Madrid osv… amaaaazing! NĂ„ feks, nĂ„ sitter jeg pĂ„ toget pĂ„ vei til Madrid! Tror ikke vi kommer til Ă„ kjede oss i helgene – for Ă„ si det sĂ„nn. 

PĂ„ mandag starter jeg Ă„ jobbe pĂ„ fantastiske Sarquvitae sykehjem, noe som jeg ser utrolig mye frem til!! Jeg savner veldig mye Ă„ jobbe akuratt nĂ„. Vi besĂžkte sykehjemmet pĂ„ onsdag, og jeg fikk et kjempebra inntrykk av det. Blir bra Ă„ kunne utfordre meg selv i spansken vi har lĂŠrt, og ser frem til Ă„ lĂŠre mer pĂ„ jobben. Jeg kommer til Ă„ jobbe mandag-fredag kl08:00-15:00. Ganske greie arbeidstider! Ser veldig frem til Ă„ begynne. 

Slenger til noen bilder av hva vi har drevet med de siste dagene

2 thoughts on “Spansk sprĂ„kskole

  1. SĂ„ flotte bilder Edle. Det er godt Ă„ se at dere alle har det bra. Vi sees snart 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

